... מבחן, טיפול בחרדת בחינות, פחד מכישלון,
להצליח במבחן, התמודדות עם חרדת בחינות ובו יתבאר, מהי חרדת בחינות / פחד ממבחנים? ואיזה טיפול בחרדת בחינות, הכי מומלץ? ובפשיטות, חרדת מבחנים היא, לחץ שיש לאדם לפני מבחן כלשהו. שהאדם ... והילד מטבעו, רוצה גם להרגיש חופשי. אך כדי
להצליח במבחן, לשם כך צריך ללמוד למבחן. כי אי אפשר
להצליח במבחן, בלי ללמוד למבחן. וללמוד למבחן, זה לא ממש מספיק. כי צריך ללמוד ולשנן את החומר של הלימוד. וצריך להכין תרגילים ושיעורי בית. וצריך להעמיק בחומר הלימוד. וצריך לעשות חזרות ... ובקיצור, צריך להשקיע המון מאמצים, כדי
להצליח במבחן. ומאחר שהילד רוצה חופש, ומאחר שכדי
להצליח במבחן, צריך להשקיע המון מאמץ, שהוא שולל את הרצון של האדם לחופש. ממילא זה אומר, שכדי שהילד יצליח להתגבר על הרצון שלו לחופש, לשם כך הוא צריך לחזק את הרצון שלו,
להצליח במבחן. וכדי להשקיע המון בלימודים, לשם כך האדם צריך לפחד מאוד, שמא הוא לא יצליח בלימודים. כי, כגודל הפחד, כך גודל הרצון, וכך גודל המאמץ שהאדם עושה כדי להשיג את המטרה שלו. כי ... ממש מתאמץ להשיג ולשמור על הדבר. כך, שמאמץ
להצליח במבחן, כרוך ברצון חזק
להצליח במבחן. שהוא עצמו, נובע מחרדה גדולה של האדם, שמא הוא יכשל במבחן. ונמצא אם כן, כי כל ההתעסקות של האדם עם הלימוד למבחן, היא עצמה יוצרת אצל האדם לחץ לפני מבחן וחרדת בחינות. ולחץ ... ושאי אפשר לברוח ממנו, כל זמן שהאדם רוצה
להצליח במבחן. וכל השיטות שיש בעולם, איך להירגע לפני מבחן, ואיך לא לסבול מלחץ לפני מבחן, הן כולן שיטות סרק, שעוזרות אולי באופן חלקי בלבד. כי במקרה הטוב, הרעיון שלהן הוא, לגרום לאדם ... והאמת צריכה להיאמר, והיא, שהרצון של האדם
להצליח במבחן, והמחשבה של האדם, שהוא צריך / חייב / אמור
להצליח במבחן, היא מחזקת אצל האדם, את חרדת הבחינות שלו. וככל שהאדם משקיע יותר ללמוד למבחן, כך חרדת המבחנים שלו, גדולה יותר, עד כדי התקפי חרדה וכיו"ב. והדרך היחידה בעולם, שמשחררת את ... כל האמת ואך ורק את האמת, לגבי הרצון שלו
להצליח במבחנים השונים. והאמת היא, שמצד אחד, מאוד חשוב ומומלץ, שהאדם
יצליח במבחן. בכל מבחן, כמה שיותר הצלחה, יותר טוב. וזה, עד כדי הפרעת פרפקציוניזם אובססיבי, שאם האדם יכשל במבחן, אז אין טעם לחייו וכיו"ב. אבל בו זמנית ומצד שני, קיימת גם נקודת מבט ... שתיהן קיימות בו זמנית. ומצד אחד האדם רוצה
להצליח במבחן, ומהצד הזה, מחוייב שהאדם יסבול מחרדת בחינות. כי הרצון של האדם
להצליח במבחן, מוכרח ליצור סבל של חרדה מכישלון, כפי עוצמת הרצון של האדם
להצליח במבחן. אבל בו זמנית, יש גם נקודת מבט נוספת, שממנה, האדם לא רוצה
להצליח במבחן, יותר מאשר הוא רוצה להיכשל במבחן. שזאת נקודת מבט, שבה אין שום רצון, דווקא
להצליח במבחן, כי המבחן, בכלל לא משנה וכולי. ואז, על ידי זה שהאדם מתבונן באמת הפנימית ביותר, שמנקודת מבטה, להיכשל במבחן
ולהצליח במבחן, זה טוב ורע באותה מידה ממש, על ידי זה ורק על ידי זה, האדם יכול להשתחרר לגמרי, מכל לחץ לפני מבחן, ומכל חרדת מבחנים באשר היא. ולסיכום: הטיפול בחרדת בחינות, צריך להיות על ידי הבנה, שמרגיעה את הרצון של האדם
להצליח במבחן. ורק הבנה פנימית של האדם, שבאמת, גם אם הוא יכשל במבחן, זה לא באמת משנה, רק היא מאפשרת לאדם להזדהות עם נקודת המבט שאומרת, שכן רצוי וצריך
להצליח במבחן. ואז האדם מסוגל לעשות את המבחן, בצורה די רגועה, וגם
להצליח במבחן, ללא כל חרדת בחינות. ...