5:15מוטיבציה להשגת מטרות, מוטיבציה להשגת יעדים, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, איך להתמודד עם קושי? איך להתמודד עם פחד? איך להתמודד עם בעיות? הצלחה בחיים, להשיג מטרות, מוטיבציה להתמדה
מה לעשות כשנתקלים בקושי בדרך למטרה?
כאשר בן אדם מציב לעצמו מטרה ונוסע בדרך אליה, הוא עלול להיתקל בקשיים שונים. אליעד כהן משתמש בדוגמה של אדם שנתקל במחסום משטרתי: יש מי שיחליט מיד להסתובב אחורה ולוותר כי הוא חושב שהדרך חסומה ואין אפשרות להתקדם, ויש מי שיחליט לנסות בכל זאת, אולי המחסום לא אמיתי או שהשוטר בכלל לא יעצור אותו. כלומר, לפעמים הקושי נראה בלתי עביר, אך ניתן לעבור אותו עם אומץ או פשוט על ידי בדיקת המציאות בשטח, ולא מיד לוותר מראש.
האם כל קושי הוא בלתי עביר?
לדברי אליעד כהן, לא כל קושי באמת בלתי עביר. כאשר האדם רואה קושי כמו חומה, הוא יכול להחליט לעצור ולהסתובב, אך החיים פועלים לעיתים אחרת. ייתכן מאוד שהחומה הזו נראית אמיתית וקשה, אך כאשר האדם יתקרב אליה ויבחן אותה מקרוב, הוא יגלה משהו חדש. למשל, ייתכן שיש בחומה חיישן נסתר שנפתח רק כשמישהו מתקרב. לכן, על האדם קודם כל להתקרב לחומה ולבדוק מה באמת יש בה, לפני שהוא מוותר על ההתקדמות לעבר המטרה שלו.
אליעד נותן דוגמה נוספת של אדם שנתקל באריות ומיד בורח מפחד. אך לפעמים האריות האלה הם בכלל "fake" - אריות מזויפים שנראים מפחידים, אך אינם באמת מסוכנים. אולי אלה אריות שמפסיקים להיות מסוכנים ברגע שמישהו עומד מולם מספיק זמן, ואז הבעיה נפתרת מעצמה. לפיכך, חשוב שהאדם לא יירתע מראש, אלא יבחן את המציאות מקרוב וינסה להתמודד, כי לעיתים הפחד לא מוצדק או לא מבוסס על המציאות.
מהי התשובה האמיתית לקשיים בדרך?
אליעד כהן מסביר שהתשובה האמיתית להתמודדות עם קשיים היא להבין שתמיד יש עוד משהו קטן שניתן לעשות. גם כאשר האדם מרגיש שהוא תקוע לחלוטין, עדיין יש פעולה קטנה מאוד שהוא יכול לבצע. אפילו פעולה מינימלית כמו להזיז את האצבע או לדמיין את המילה "הצילו" יכולה להיות משמעותית, כי היא פותחת את הדלת לדבר הבא. תמיד יש צעד קטן שניתן לבצע, וכשמבצעים אותו, מתגלה הצעד הבא, וכך לאט לאט מתקדמים לעבר המטרה.
הוא מסביר שבדרך להשגת המטרה תמיד יהיו עוד צעדים קטנים שאפשר לעשות, ולפי רבי נחמן, המניעות (הקשיים) שיש לאדם הן בדיוק לפי כוחו להתמודד איתן. כלומר, אם אדם נתקל בקושי מסוים, הוא בוודאות מסוגל להתמודד איתו, שכן לפי הכוח שיש לו - הוא קיבל את הקושי המתאים. אם האדם יבצע את הצעד הקטן הבא בכל מאת האחוזים של יכולתו, הוא תמיד יגלה עוד משהו קטן שאפשר לעשות, או שהקושי עצמו ייפתר באופן בלתי צפוי.
האם השגת מטרות תלויה בכמה אתה באמת רוצה את זה?
הנקודה המרכזית של אליעד כהן היא שהשגת מטרות לא תלויה במרחק אליהן או בקושי של הדרך, אלא בשאלה אחת בלבד: כמה המטרה הזו באמת חשובה לאדם. אם המטרה באמת חשובה לאדם, הוא תמיד יכול למצוא דרך להשיג אותה. הסיבה לכך היא שבעומק הדברים, אדם לא באמת זקוק לשום דבר חיצוני, ולכן אם יש מטרה שהיא באמת משמעותית עבורו, הוא ימצא את הדרך להשיג אותה, גם אם היא נראית בלתי אפשרית בתחילה.
האם יש קשר בין השגת מטרות לבין משחקי וידאו?
בשיחה עלה נושא משחקי וידאו. משתתף סיפר שהוא נהנה ממשחקי וידאו מסוימים כי הם מאפשרים לו להתמודד עם אתגרים ופחדים בצורה שאולי הוא לא יכול במציאות, למשל להתמודד מול אריות במשחק. אליעד מסביר שהקשר בין משחקים למציאות הוא הגישה עצמה להתמודדות: גם במשחקי וידאו, האתגרים נראים מפחידים או קשים בתחילה, אך כשמתמודדים מולם ומנסים שוב ושוב, הם נעשים ברי השגה, בדיוק כמו בחיים האמיתיים. ההבדל העיקרי הוא שבמשחקים הסיכון קטן יותר, אך העיקרון דומה: צריך להתנסות, ללמוד ולחוות את האתגר כדי להתקדם הלאה ולהתגבר על הפחדים.
לדוגמה, במשחק, אפילו אם אתה מפחד, אתה עדיין יכול לנסות להתקדם ולהתגבר על הפחד הזה, כי במשחקים בדרך כלל הסיכון נמוך יותר מאשר במציאות, אך התחושה של ההתגברות וההצלחה היא דומה. כך גם בחיים האמיתיים - אם תלמד מהמשחקים ותיישם את אותו העיקרון של אומץ והתנסות מול פחדים ואתגרים, תוכל להשיג מטרות גדולות יותר.
אליעד מסכם כי מה שבאמת חשוב לאדם תמיד יהיה ניתן להשגה, מכיוון שהאדם לא באמת זקוק לשום דבר חיצוני במהותו. ולכן, המטרה החשובה באמת עבורו תהיה בהישג יד, בתנאי שימשיך לבצע כל פעם עוד צעד קטן לכיוונה, אפילו אם הוא לא רואה את סוף הדרך מראש.
כאשר בן אדם מציב לעצמו מטרה ונוסע בדרך אליה, הוא עלול להיתקל בקשיים שונים. אליעד כהן משתמש בדוגמה של אדם שנתקל במחסום משטרתי: יש מי שיחליט מיד להסתובב אחורה ולוותר כי הוא חושב שהדרך חסומה ואין אפשרות להתקדם, ויש מי שיחליט לנסות בכל זאת, אולי המחסום לא אמיתי או שהשוטר בכלל לא יעצור אותו. כלומר, לפעמים הקושי נראה בלתי עביר, אך ניתן לעבור אותו עם אומץ או פשוט על ידי בדיקת המציאות בשטח, ולא מיד לוותר מראש.
האם כל קושי הוא בלתי עביר?
לדברי אליעד כהן, לא כל קושי באמת בלתי עביר. כאשר האדם רואה קושי כמו חומה, הוא יכול להחליט לעצור ולהסתובב, אך החיים פועלים לעיתים אחרת. ייתכן מאוד שהחומה הזו נראית אמיתית וקשה, אך כאשר האדם יתקרב אליה ויבחן אותה מקרוב, הוא יגלה משהו חדש. למשל, ייתכן שיש בחומה חיישן נסתר שנפתח רק כשמישהו מתקרב. לכן, על האדם קודם כל להתקרב לחומה ולבדוק מה באמת יש בה, לפני שהוא מוותר על ההתקדמות לעבר המטרה שלו.
אליעד נותן דוגמה נוספת של אדם שנתקל באריות ומיד בורח מפחד. אך לפעמים האריות האלה הם בכלל "fake" - אריות מזויפים שנראים מפחידים, אך אינם באמת מסוכנים. אולי אלה אריות שמפסיקים להיות מסוכנים ברגע שמישהו עומד מולם מספיק זמן, ואז הבעיה נפתרת מעצמה. לפיכך, חשוב שהאדם לא יירתע מראש, אלא יבחן את המציאות מקרוב וינסה להתמודד, כי לעיתים הפחד לא מוצדק או לא מבוסס על המציאות.
מהי התשובה האמיתית לקשיים בדרך?
אליעד כהן מסביר שהתשובה האמיתית להתמודדות עם קשיים היא להבין שתמיד יש עוד משהו קטן שניתן לעשות. גם כאשר האדם מרגיש שהוא תקוע לחלוטין, עדיין יש פעולה קטנה מאוד שהוא יכול לבצע. אפילו פעולה מינימלית כמו להזיז את האצבע או לדמיין את המילה "הצילו" יכולה להיות משמעותית, כי היא פותחת את הדלת לדבר הבא. תמיד יש צעד קטן שניתן לבצע, וכשמבצעים אותו, מתגלה הצעד הבא, וכך לאט לאט מתקדמים לעבר המטרה.
הוא מסביר שבדרך להשגת המטרה תמיד יהיו עוד צעדים קטנים שאפשר לעשות, ולפי רבי נחמן, המניעות (הקשיים) שיש לאדם הן בדיוק לפי כוחו להתמודד איתן. כלומר, אם אדם נתקל בקושי מסוים, הוא בוודאות מסוגל להתמודד איתו, שכן לפי הכוח שיש לו - הוא קיבל את הקושי המתאים. אם האדם יבצע את הצעד הקטן הבא בכל מאת האחוזים של יכולתו, הוא תמיד יגלה עוד משהו קטן שאפשר לעשות, או שהקושי עצמו ייפתר באופן בלתי צפוי.
האם השגת מטרות תלויה בכמה אתה באמת רוצה את זה?
הנקודה המרכזית של אליעד כהן היא שהשגת מטרות לא תלויה במרחק אליהן או בקושי של הדרך, אלא בשאלה אחת בלבד: כמה המטרה הזו באמת חשובה לאדם. אם המטרה באמת חשובה לאדם, הוא תמיד יכול למצוא דרך להשיג אותה. הסיבה לכך היא שבעומק הדברים, אדם לא באמת זקוק לשום דבר חיצוני, ולכן אם יש מטרה שהיא באמת משמעותית עבורו, הוא ימצא את הדרך להשיג אותה, גם אם היא נראית בלתי אפשרית בתחילה.
האם יש קשר בין השגת מטרות לבין משחקי וידאו?
בשיחה עלה נושא משחקי וידאו. משתתף סיפר שהוא נהנה ממשחקי וידאו מסוימים כי הם מאפשרים לו להתמודד עם אתגרים ופחדים בצורה שאולי הוא לא יכול במציאות, למשל להתמודד מול אריות במשחק. אליעד מסביר שהקשר בין משחקים למציאות הוא הגישה עצמה להתמודדות: גם במשחקי וידאו, האתגרים נראים מפחידים או קשים בתחילה, אך כשמתמודדים מולם ומנסים שוב ושוב, הם נעשים ברי השגה, בדיוק כמו בחיים האמיתיים. ההבדל העיקרי הוא שבמשחקים הסיכון קטן יותר, אך העיקרון דומה: צריך להתנסות, ללמוד ולחוות את האתגר כדי להתקדם הלאה ולהתגבר על הפחדים.
לדוגמה, במשחק, אפילו אם אתה מפחד, אתה עדיין יכול לנסות להתקדם ולהתגבר על הפחד הזה, כי במשחקים בדרך כלל הסיכון נמוך יותר מאשר במציאות, אך התחושה של ההתגברות וההצלחה היא דומה. כך גם בחיים האמיתיים - אם תלמד מהמשחקים ותיישם את אותו העיקרון של אומץ והתנסות מול פחדים ואתגרים, תוכל להשיג מטרות גדולות יותר.
אליעד מסכם כי מה שבאמת חשוב לאדם תמיד יהיה ניתן להשגה, מכיוון שהאדם לא באמת זקוק לשום דבר חיצוני במהותו. ולכן, המטרה החשובה באמת עבורו תהיה בהישג יד, בתנאי שימשיך לבצע כל פעם עוד צעד קטן לכיוונה, אפילו אם הוא לא רואה את סוף הדרך מראש.
- מוטיבציה להשגת מטרות
- איך להתמודד עם פחד?
- הצלחה בחיים
- התמודדות עם קשיים
- הישגיות והתמדה
מה לעשות כשנתקלים בקושי בדרך למטרה?
לפעמים, כשבן אדם מתכנן להגיע למטרה כלשהי, הוא נתקל בקשיים או "חומות" שמונעות ממנו להתקדם. מה עושים כשעומדים מול קושי בדרך? אליעד מתאר מצב שבו אדם נוסע בדרך למטרה, ואז נתקל במחסום כמו מחסום משטרתי. איך הוא מתמודד עם זה?
יש כאלה שיכולים להגיב ולומר "אי אפשר לעבור, אני צריך לעשות פרסה ולהסתובב", ויש אחרים שאומרים "אז מה אם יש מחסום? בואו ננסה לעבור, אולי השוטר לא יראה או יגיד משהו". לעיתים, אפשר לעבור למרות שהמחסום נראה בלתי עביר.
ישנן מצבים נוספים שבהם יכול להיות שבן אדם נתקל בקושי גדול יותר, כמו "חומה פיזית". איך הוא מתמודד עם חומה כזו? אולי הוא יכול לחשוב, "אם אני אגיע לחומה, אולי יש משהו מעבר לחומה שאני לא רואה כרגע". ייתכן אפילו שמדובר בחומה עם חיישן שמתפקד רק כאשר מישהו מתקרב אליה, ואז הדרך לפתור את הקושי היא להמשיך להתקרב ולראות אם יקרה משהו.
האם כל קושי הוא בלתי עביר?
אליעד מעלה את השאלה אם כל קושי בדרך למטרה הוא באמת בלתי עביר. לפעמים, בן אדם לא מצליח להאמין שהוא יכול להתקדם כי הוא לא רואה את הסוף. הוא יכול לחשוב, "אני כבר מבין שזה לא יקרה, אולי אין לי סיכוי", ולפעמים הוא לא אפילו ינסה להגיע עד לחומה כדי לראות מה יש מעבר לה.
אבל, אפילו אם יש קושי, תמיד יש עוד משהו קטן שניתן לעשות. זה יכול להיות צעד קטן, כמו להימשך עוד קצת, לחקור יותר את הנושא, או אפילו לנסות משהו חדש. הרבה פעמים, דווקא הצעד הקטן הזה הוא שיביא לתוצאה שלא ציפית לה.
מהי התשובה האמיתית לקשיים בדרך?
אם נשאל את עצמנו מה באמת צריך לעשות כשנתקלים בקושי בדרך להשגת מטרות, אליעד מציין שמה שצריך זה להבין שמאחורי כל קושי תמיד יש משהו קטן שניתן לעשות. אפילו אם כל מה שאתה יכול לעשות זה לשאול שאלה או "לצעוק הצילו" בתודעה שלך, זה יכול להביא לפתח הבא.
האם תמיד יש משהו קטן שאתה יכול לעשות?
הוא מסביר שאין אדם שיתקע לחלוטין. תמיד יש משהו קטן שאתה יכול לעשות, גם אם זה נראה חסר ערך, כל צעד כזה יכול להוביל אותך קדימה. ובסופו של דבר, כשעושים את כל הצעדים הקטנים האלה, בסופו של דבר תגיע לתוצאה הרצויה, אפילו אם לא ראית את הסוף בהתחלה.
האם השגת מטרות תלויה בכמה אתה באמת רוצה את זה?
הנקודה המרכזית שאליעד מנסה להבהיר היא שהצלחה בהשגת מטרות לא תלויה במרחק שלך מהן או בכמה קשה הדרך. מה שחשוב זה אם אתה באמת רוצה את המטרה. אם זה באמת חשוב לך, אתה תמיד יכול למצוא דרך להשיג אותה, גם אם לא תמיד תראה את הדרך כולה מראש.
האם יש קשר בין השגת מטרות לבין משחקי וידאו?
במהלך השיחה, אחד המשתתפים שואל על הקשר בין השגת מטרות למשחקי וידאו. הוא מציין שלפעמים המשחקים, למרות הפחדים או האתגרים, מאפשרים לו לחוות מצבים שהוא לא יכול לעבור במציאות, כמו התמודדות עם "אריות" במשחק. מה הקשר לזה להשגת מטרות בחיים?
אליעד מציין שתחושת ההתמודדות במשחקי וידאו קשורה בדיוק לאותו רעיון. במשחקים, כשיש קושי, אפשר לנסות להתגבר עליו ולחוות את האתגר - גם אם הפחד קיים. כשמדובר בחיים האמיתיים, הדרך עשויה להיות יותר מורכבת, אך הגישה דומה. אם תתנסה, תלמד ותתמודד, תוכל גם להתגבר על הפחדים שלך.
לפעמים, כשבן אדם מתכנן להגיע למטרה כלשהי, הוא נתקל בקשיים או "חומות" שמונעות ממנו להתקדם. מה עושים כשעומדים מול קושי בדרך? אליעד מתאר מצב שבו אדם נוסע בדרך למטרה, ואז נתקל במחסום כמו מחסום משטרתי. איך הוא מתמודד עם זה?
יש כאלה שיכולים להגיב ולומר "אי אפשר לעבור, אני צריך לעשות פרסה ולהסתובב", ויש אחרים שאומרים "אז מה אם יש מחסום? בואו ננסה לעבור, אולי השוטר לא יראה או יגיד משהו". לעיתים, אפשר לעבור למרות שהמחסום נראה בלתי עביר.
ישנן מצבים נוספים שבהם יכול להיות שבן אדם נתקל בקושי גדול יותר, כמו "חומה פיזית". איך הוא מתמודד עם חומה כזו? אולי הוא יכול לחשוב, "אם אני אגיע לחומה, אולי יש משהו מעבר לחומה שאני לא רואה כרגע". ייתכן אפילו שמדובר בחומה עם חיישן שמתפקד רק כאשר מישהו מתקרב אליה, ואז הדרך לפתור את הקושי היא להמשיך להתקרב ולראות אם יקרה משהו.
האם כל קושי הוא בלתי עביר?
אליעד מעלה את השאלה אם כל קושי בדרך למטרה הוא באמת בלתי עביר. לפעמים, בן אדם לא מצליח להאמין שהוא יכול להתקדם כי הוא לא רואה את הסוף. הוא יכול לחשוב, "אני כבר מבין שזה לא יקרה, אולי אין לי סיכוי", ולפעמים הוא לא אפילו ינסה להגיע עד לחומה כדי לראות מה יש מעבר לה.
אבל, אפילו אם יש קושי, תמיד יש עוד משהו קטן שניתן לעשות. זה יכול להיות צעד קטן, כמו להימשך עוד קצת, לחקור יותר את הנושא, או אפילו לנסות משהו חדש. הרבה פעמים, דווקא הצעד הקטן הזה הוא שיביא לתוצאה שלא ציפית לה.
מהי התשובה האמיתית לקשיים בדרך?
אם נשאל את עצמנו מה באמת צריך לעשות כשנתקלים בקושי בדרך להשגת מטרות, אליעד מציין שמה שצריך זה להבין שמאחורי כל קושי תמיד יש משהו קטן שניתן לעשות. אפילו אם כל מה שאתה יכול לעשות זה לשאול שאלה או "לצעוק הצילו" בתודעה שלך, זה יכול להביא לפתח הבא.
האם תמיד יש משהו קטן שאתה יכול לעשות?
הוא מסביר שאין אדם שיתקע לחלוטין. תמיד יש משהו קטן שאתה יכול לעשות, גם אם זה נראה חסר ערך, כל צעד כזה יכול להוביל אותך קדימה. ובסופו של דבר, כשעושים את כל הצעדים הקטנים האלה, בסופו של דבר תגיע לתוצאה הרצויה, אפילו אם לא ראית את הסוף בהתחלה.
האם השגת מטרות תלויה בכמה אתה באמת רוצה את זה?
הנקודה המרכזית שאליעד מנסה להבהיר היא שהצלחה בהשגת מטרות לא תלויה במרחק שלך מהן או בכמה קשה הדרך. מה שחשוב זה אם אתה באמת רוצה את המטרה. אם זה באמת חשוב לך, אתה תמיד יכול למצוא דרך להשיג אותה, גם אם לא תמיד תראה את הדרך כולה מראש.
האם יש קשר בין השגת מטרות לבין משחקי וידאו?
במהלך השיחה, אחד המשתתפים שואל על הקשר בין השגת מטרות למשחקי וידאו. הוא מציין שלפעמים המשחקים, למרות הפחדים או האתגרים, מאפשרים לו לחוות מצבים שהוא לא יכול לעבור במציאות, כמו התמודדות עם "אריות" במשחק. מה הקשר לזה להשגת מטרות בחיים?
אליעד מציין שתחושת ההתמודדות במשחקי וידאו קשורה בדיוק לאותו רעיון. במשחקים, כשיש קושי, אפשר לנסות להתגבר עליו ולחוות את האתגר - גם אם הפחד קיים. כשמדובר בחיים האמיתיים, הדרך עשויה להיות יותר מורכבת, אך הגישה דומה. אם תתנסה, תלמד ותתמודד, תוכל גם להתגבר על הפחדים שלך.
- מוטיבציה להשגת מטרות
- איך להתמודד עם פחד
- הצלחה בחיים
- התמודדות עם קשיים
- הישגיות והתמדה
עכשיו יש נושא של השגת מטרות, אוקי לפעמים בן אדם יש לו איזה מטרה הוא רוצה להגיד לנקודה x ואז הוא הולך בדרך והוא נתקל בחומה נניח עכשיו השאלה היא מה קורה כשהוא נתקל בחומה, איך בן אדם שהוא נוסע ונוסע נגיד הוא רואה מחסום משטרתי מה הוא עושה, עושה פרסה נגיד וחוזר נניח הוא אומר "אי אפשר לעבור השוטר חסם את הכביש" יש בן אדם שיכול להגיד "אז מה אם יש פה שוטר" נגיד "אז מה אם השוטר חסם את הכביש בא ננסה לעבור" למרות שיש מחסום בכלל ואז לפעמים אתה עובר והשוטר לא אומר לך כלום גם זה קיים אבל בא נניח נגיד לדוגמא שבן אדם נגיד נסע ופתאום הוא רואה חומה.
ש: פיזית?
אליעד: פיזית עכשיו אז יש בן אדם שיגיד "אני רואה שם חומה אי אפשר לעבור" וחוזר נגיד אבל בחיים לפעמים זה עובד אחרת, זאת אומרת יכול להיות שאתה צריך להגיע עד לחומה ואז נגיד אולי יש שם איזה חיישן בחומה שרק כשמישהו מתקרב לחומה רק אז נגיד נפתח השלב הבא של המשחק ויכול להיות עוד מצב נגיד יכול להיות מצב נגיד שיש שם לא רק חומה יש שם אריות, בסדר ואתה אומר "אריות" ישר בורח אבל יכול להיות שזה אריות שהם fake כאלה.
ש: הופכים לחתולים.
אליעד: כן יכול להיות שזה אריות בכלל זה רק אחרי שהם נושכים אותך, אריות מכושפים שהם נושכים אותך ואז אם אתה שורד אותם חצי דקה פתאום אתה מתרפא וזה. זה הכל תלוי בכמה אתה נחוש זה מה שבאתי להגיד, זאת אומרת באתי להגיד לפעמים תן את כל הכוח ותראה מה יקרה כי אם בן אדם אומר, הרבה פעמים בן אדם לא רואה את המשך הדרך הוא אומר "איך אני אתקדם אני לא רואה את הסוף" אבל בינך עד לסוף שלך יש עוד דרך את זה עוד לא הלכת.
בן אדם יש לו מטרה הוא אומר "אתה יודע למה אני לא מתקדם כי אני רואה שיש לי חומה מה אני אתקדם" נגיד בנושא של להבין דברים הוא אומר "אני עכשיו אעמיק עוד קצת אני כאילו קולט שאם אני אשב על זה עוד רבע שעה אני אתקע אז למה לי לשבת רבע שעה" הוא אומר "כן אבל אני יודע שאם אני כבר אחקור את זה אני בכל מקרה לא יהיה לי זמן בכל מקרה אני לא אבין את זה, בכל מקרה אני יודע שיש פה איזה נושא שהוא מאוד מורכב" אז מה שקורה שגם את המרחק ממנו עד לחומה גם את זה הוא לא הולך.
אפילו נגיד לדוגמא לדחוף את החומה עם היד תנסה לדחוף אולי החומה תיפול אולי זאת חומה לא אמיתית מה אתה יודע, אולי בחומה יש חיישן שמי שנמצא שם שעה רק אז זה נפתח לראות אם אתה מוכן לחכות שעה ליד החומה. ורבי נחמן הסביר שאין לו לאדם מניעות אלא לפי כוחו כפי מה שיכול לעמוד בהם, מה זה אומר שיש לך קושי נגיד שהמטרה היא אינסופית אבל מחויב במציאות שיש לך תמיד עוד משהו קטן שאתה יכול לעשות ואם תעשה אותו מאה אחוז או שתגלה את הדבר הבא שאתה יכול לעשות או שהגעת לסוף שלך ויפתרו לך כל הבעיות מאה אחוז מהמקרים.
מאה אחוז שיש לך תמיד עוד משהו קטן שאתה יכול לעשות שעוד לא עשית מאה אחוז מהמקרים ושאם תעשה אותו אז במאה אחוז או שתגלה מה הדבר הקטן הבא שאתה יכול לעשות שאתה יכול לעשות גם קטן כחוט השערה, אתה יכול להזיז את האצבע כחוט השערה משהו קטן אתה יכול לשאול אתה יכול רק לצעוק הצילו עוד פעם אחת זהו יש לך כוח, נגמר לך כל הכוח אבל יש לך כוח לצעוק הצילו עוד פעם אחת לדמיין את המילה "הצילו" בתודעה שלך, תדמיין את המילה "הצילו" בתודעה שלך זהו ואז יפתח לך הפתח הבא.
ש: באיזה הקשר?
אליעד: בהקשר שלך.
ש: לא אתה אומר גם בהקשר שלי.
אליעד: מאיפה אתה יודע מה אני יודע מה ההקשר שלך.
ש: לא אני שואל אותך אם זה צץ באיזשהו, ברור שזה צץ.
אליעד: זה בהקשר שלך מזה באיזה הקשר זה צץ.
ש: זה בהקשר של כל אחד בסדר, סתם דוגמא לראות.
אליעד: אני מסביר לך עוד פעם אנשים יש להם מטרות בחיים מטרה "למה אתה לא עושה את זה? תראה אני יודע אני בכל מקרה לא אצליח כי אני בסוף אגיע לזה ולזה ואני אתקע, ועד לשם עשית אין בעיה אז תעשה עד לשם בבקשה, מה עכשיו יצא לי שזה וזה אני אתקע, עד לשם עשית". עכשיו מה האמת שנניח שיש תחומים שאובייקטיבית אתה תגיד "לא יכול לעשות אותם" נניח אבל עדיין בתחומים הפנימיים אתה אף פעם לא באמת תיתקע כי תמיד יש משהו שאתה יכול ותמיד כשתסיים אותו אתה יכול עוד דבר.
בא נגיד ככה מה שבאמת חשוב לך אתה בטוח יכול להשיג ומה המהות של זה, מה באמת חשוב לך כלום אתה גם לא צריך שום דבר ולכן מה שבאמת חשוב לך תמיד אתה יכול להשיג כי אתה לא צריך שום דבר זאת המהות של כל המהלך. הבנו?
ש: זה קשור לפוסט.
אליעד: לא וזה לא קשור לפוסט הזה.
ש: הסברת על הרעיון ועל זה ואז חשבתי על איזה סיבה למה אני נהנה ממשחקי וידאו.
אליעד: למה אתה נהנה ממשחקי וידאו מכל משחקי הוידאו או משחקי וידאו מסוימים?
ש: משחקים משחקי וידאו מסוימים.
אליעד: יפה אוקי כן.
ש: המקרה הזה של לדוגמא לעבור את האריות לעשות את זה אם אני מפחד במציאות נניח לעשות את זה שמה אני יכול לעשות את זה לנסות את זה לחוות לטעום מזה, עם הגרפיקות של היום אז למה עושים את זה יותר מרשים כדי שזה יורגש יותר ממשי.
ש: פיזית?
אליעד: פיזית עכשיו אז יש בן אדם שיגיד "אני רואה שם חומה אי אפשר לעבור" וחוזר נגיד אבל בחיים לפעמים זה עובד אחרת, זאת אומרת יכול להיות שאתה צריך להגיע עד לחומה ואז נגיד אולי יש שם איזה חיישן בחומה שרק כשמישהו מתקרב לחומה רק אז נגיד נפתח השלב הבא של המשחק ויכול להיות עוד מצב נגיד יכול להיות מצב נגיד שיש שם לא רק חומה יש שם אריות, בסדר ואתה אומר "אריות" ישר בורח אבל יכול להיות שזה אריות שהם fake כאלה.
ש: הופכים לחתולים.
אליעד: כן יכול להיות שזה אריות בכלל זה רק אחרי שהם נושכים אותך, אריות מכושפים שהם נושכים אותך ואז אם אתה שורד אותם חצי דקה פתאום אתה מתרפא וזה. זה הכל תלוי בכמה אתה נחוש זה מה שבאתי להגיד, זאת אומרת באתי להגיד לפעמים תן את כל הכוח ותראה מה יקרה כי אם בן אדם אומר, הרבה פעמים בן אדם לא רואה את המשך הדרך הוא אומר "איך אני אתקדם אני לא רואה את הסוף" אבל בינך עד לסוף שלך יש עוד דרך את זה עוד לא הלכת.
בן אדם יש לו מטרה הוא אומר "אתה יודע למה אני לא מתקדם כי אני רואה שיש לי חומה מה אני אתקדם" נגיד בנושא של להבין דברים הוא אומר "אני עכשיו אעמיק עוד קצת אני כאילו קולט שאם אני אשב על זה עוד רבע שעה אני אתקע אז למה לי לשבת רבע שעה" הוא אומר "כן אבל אני יודע שאם אני כבר אחקור את זה אני בכל מקרה לא יהיה לי זמן בכל מקרה אני לא אבין את זה, בכל מקרה אני יודע שיש פה איזה נושא שהוא מאוד מורכב" אז מה שקורה שגם את המרחק ממנו עד לחומה גם את זה הוא לא הולך.
אפילו נגיד לדוגמא לדחוף את החומה עם היד תנסה לדחוף אולי החומה תיפול אולי זאת חומה לא אמיתית מה אתה יודע, אולי בחומה יש חיישן שמי שנמצא שם שעה רק אז זה נפתח לראות אם אתה מוכן לחכות שעה ליד החומה. ורבי נחמן הסביר שאין לו לאדם מניעות אלא לפי כוחו כפי מה שיכול לעמוד בהם, מה זה אומר שיש לך קושי נגיד שהמטרה היא אינסופית אבל מחויב במציאות שיש לך תמיד עוד משהו קטן שאתה יכול לעשות ואם תעשה אותו מאה אחוז או שתגלה את הדבר הבא שאתה יכול לעשות או שהגעת לסוף שלך ויפתרו לך כל הבעיות מאה אחוז מהמקרים.
מאה אחוז שיש לך תמיד עוד משהו קטן שאתה יכול לעשות שעוד לא עשית מאה אחוז מהמקרים ושאם תעשה אותו אז במאה אחוז או שתגלה מה הדבר הקטן הבא שאתה יכול לעשות שאתה יכול לעשות גם קטן כחוט השערה, אתה יכול להזיז את האצבע כחוט השערה משהו קטן אתה יכול לשאול אתה יכול רק לצעוק הצילו עוד פעם אחת זהו יש לך כוח, נגמר לך כל הכוח אבל יש לך כוח לצעוק הצילו עוד פעם אחת לדמיין את המילה "הצילו" בתודעה שלך, תדמיין את המילה "הצילו" בתודעה שלך זהו ואז יפתח לך הפתח הבא.
ש: באיזה הקשר?
אליעד: בהקשר שלך.
ש: לא אתה אומר גם בהקשר שלי.
אליעד: מאיפה אתה יודע מה אני יודע מה ההקשר שלך.
ש: לא אני שואל אותך אם זה צץ באיזשהו, ברור שזה צץ.
אליעד: זה בהקשר שלך מזה באיזה הקשר זה צץ.
ש: זה בהקשר של כל אחד בסדר, סתם דוגמא לראות.
אליעד: אני מסביר לך עוד פעם אנשים יש להם מטרות בחיים מטרה "למה אתה לא עושה את זה? תראה אני יודע אני בכל מקרה לא אצליח כי אני בסוף אגיע לזה ולזה ואני אתקע, ועד לשם עשית אין בעיה אז תעשה עד לשם בבקשה, מה עכשיו יצא לי שזה וזה אני אתקע, עד לשם עשית". עכשיו מה האמת שנניח שיש תחומים שאובייקטיבית אתה תגיד "לא יכול לעשות אותם" נניח אבל עדיין בתחומים הפנימיים אתה אף פעם לא באמת תיתקע כי תמיד יש משהו שאתה יכול ותמיד כשתסיים אותו אתה יכול עוד דבר.
בא נגיד ככה מה שבאמת חשוב לך אתה בטוח יכול להשיג ומה המהות של זה, מה באמת חשוב לך כלום אתה גם לא צריך שום דבר ולכן מה שבאמת חשוב לך תמיד אתה יכול להשיג כי אתה לא צריך שום דבר זאת המהות של כל המהלך. הבנו?
ש: זה קשור לפוסט.
אליעד: לא וזה לא קשור לפוסט הזה.
ש: הסברת על הרעיון ועל זה ואז חשבתי על איזה סיבה למה אני נהנה ממשחקי וידאו.
אליעד: למה אתה נהנה ממשחקי וידאו מכל משחקי הוידאו או משחקי וידאו מסוימים?
ש: משחקים משחקי וידאו מסוימים.
אליעד: יפה אוקי כן.
ש: המקרה הזה של לדוגמא לעבור את האריות לעשות את זה אם אני מפחד במציאות נניח לעשות את זה שמה אני יכול לעשות את זה לנסות את זה לחוות לטעום מזה, עם הגרפיקות של היום אז למה עושים את זה יותר מרשים כדי שזה יורגש יותר ממשי.