פחד מכישלון בלימודים חרדה מכישלון בלימודים
פחד להיכשל בלימודים חרדת כישלון בלימודים - איך לטפל
בפחד מכישלון בלימודים,
מפחד להיכשל בלימודים, איך להתמודד עם פחד לא להצליח בלימודים, לא רוצה להיכשל בלימודים, חושש מכישלון בלימודים, טיפול בלחץ מכישלון בלימודים, להתגבר על דאגה מכישלון בלימודים, לשלוט בלחץ בלימודים - הדרכה למטפלים תיאור מקרה טיפולי @
פחד מכישלון פחד להיכשל חרדת כישלון - חלק 2 להלן מספר דוגמאות (בסדר אקראי) ומחשבות מפחידות שיש לאנשים שסובלים
מפחד מכישלון בלימודים, עם הסבר איך להתמודד איתן: חלק מהדוגמאות עוסקות בלמה אני חושב שיקרה הדבר הרע (סיכוי להיכשל בלימודים). וחלקן עוסקות בלמה אני לא רוצה שיקרה הדבר הרע (סיכון להיכשל בלימודים). ורצוי לשים לב להבדל שבין 2 סוגי המשפטים. למה אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים? סיכוי אני
מפחד להיכשל בלימודים, כי עד עכשיו נכשלתי המון בלימודים. סיכוי אני
מפחד להיכשל בלימודים, כי אני תמיד נכשל בדברים. סיכוי אני
מפחד להיכשל בלימודים, כי הלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים. סיכוי אני
מפחד להיכשל בלימודים, כי יש לי חרדת בחינות ואז לא אצליח במבחנים ואז אכשל בלימודים. למה אני חושב שיש סיכון אם אכשל בלימודים? סיכון אני
מפחד להיכשל בלימודים, כי אם אכשל לא יאהבו אותי. סיכון אני
מפחד להיכשל בלימודים, כי אם אכשל בלימודים אשנא את עצמי. סיכון אני
מפחד להיכשל בלימודים, כי אם אכשל אז אהיה בטוח שלא יצא ממני כלום. ולהלן שאלות לדוגמה שעל האדם לשאול את עצמו, כדי לטפל בפחד וכדי להתמודד עם
הפחד מכישלון בלימודים. והכל עפ הנוסחה שהסברתי במקומות אחרים (ניתוח סיבתיות), כאשר המוח חושב שמשהו הוא הסיבה של משהו אחר (התוצאה), יש 3 בדיקות שצריכים לבצע לבדוק האם זו אכן האמת. 1 - ... עצמה? האם הסיבה אכן קורית באמת באופן מדויק? האם ניתן למנוע לשנות את הסיבה הזאת? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני
מפחד להיכשל בלימודים, כי עד עכשיו נכשלתי המון בלימודים. הנחות יסוד אמונות מגבילות: עד עכשיו נכשלתי המון בלימודים זה שנכשלתי עד עכשיו המון בלימודים, זה אומר שזה יחזור על עצמו אני לא ... שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + אני לא רוצה את זה, לכן אני
מפחד להיכשל בלימודים. על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - האם זה שאני חושב שעד עכשיו נכשלתי המון בלימודים, האם זו היא אכן האמת כל האמת ואך ורק האמת? האם באמת ... עצמו, שאני אכשל בלימודים גם בעתיד? אולי אפשרי שלמרות שעד עכשיו נכשלתי המון בלימודים, עדיין ואעפכ אפשרי שלא אכשל בלימודים בעתיד ושלא
אפחד להיכשל בלימודים? ואולי אדרבה מהיבט מסוים ניתן לראות, שדווקא בגלל זה שאני חושב שעד עכשיו נכשלתי המון בלימודים, דווקא בגלל זה, זה יגרום לכך שלא אכשל בלימודים בעתיד, אלא דווקא יש יותר סיכוי שאצליח בלימודים ושלא
אפחד להיכשל בלימודים? כי לדוגמה, אלמד יותר טוב אדע איך לא ללמוד בצורה שגויה אלא בצורה יותר נכונה אני מבין יותר טוב איך לומדים אדע לנהל את הזמן יותר טוב אשקיע יותר בלימודים אתן לעצמי ... זה שאני מפחד שאני אכשל בלימודים, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה שאני חושב שעד עכשיו נכשלתי המון בלימודים? או שמא אני חושב שאכשל
ומפחד להיכשל, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי למנוע את זה שאני
מפחד להיכשל בלימודים גם בעתיד? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני
מפחד להיכשל בלימודים, כי אני תמיד נכשל בדברים. הנחות יסוד אמונות מגבילות: אני תמיד נכשל בדברים זה שאני תמיד נכשל בדברים, יגרום לכך שאכשל גם עכשיו אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני ... שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + אני לא רוצה את זה, לכן אני
מפחד להיכשל בלימודים. על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - האם זה שאני חושב שאני תמיד נכשל בדברים, האם זאת אכן האמת כל האמת ואך ורק האמת? האם באמת אני תמיד נכשל ... להיכשל שוב? אולי זה לא משנה אם אכשל שוב? אולי זה טוב שאכשל שוב? שאלה 2 - האם זה שאני חושב שאני תמיד נכשל בדברים, מחייב אותי בהכרח
לפחד מכישלון בלימודים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שאני תמיד נכשל בדברים, עדיין ואעפכ לא
אפחד להיכשל בלימודים? ואולי אדרבה דווקא בגלל זה שאני חושב שאני תמיד נכשל בדברים, אולי דווקא בגלל זה, אני לא
אפחד להיכשל בלימודים? כגון לדוגמה שאשקיע יותר בלימודים כדי להצליח שאנסה ללמוד להתמודד עם הפחד שלי מכישלון? שאלה 3 - האם זה שאני
מפחד להיכשל בלימודים, האם אני חושב שזה באמת רק בגלל זה שאני חושב שאני תמיד נכשל בדברים? או שמא יכול להיות שזה גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי למנוע את זה
שאפחד מכישלון בלימודים? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני
מפחד להיכשל בלימודים, כי הלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים. הנחות יסוד אמונות מגבילות: הלימודים מאוד קשים מאחר שהלימודים מאוד קשים, זה אומר שאכשל בלימודים אני לא רוצה ... שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + אני לא רוצה את זה, לכן אני
מפחד להיכשל בלימודים. על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - האם זה שאני חושב שהלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים, האם זאת אכן האמת כל האמת ואך ורק ... זה רק רע, אולי יש בזה גם משהו טוב? שאלה 2 - האם זה שאני חושב שהלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים, מחייב אותי בהכרח
לפחד מכישלון בלימודים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שהלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים, עדיין ואעפכ לא א